Strona główna sklepu

Malowanie dachów

Malowanie dachów

 

Farby Jachtowe

Poradnik Malowania dachu

Poradnik malowana

 

Elewacje drewniane

Farby Jotun do drewna elewacje drewniane

Mola i pomosty

Farby firmy Jotun molo

Farby i lakiery oraz bejce do ochrony drewna

Farby Jotun do drewna podbitki dachowe

Płoty i altanki

Farby Jotun do malowania altanek

Farby Proszkowe
Nowości
Witam Nasze nowości.
Molti-RS Super
Molti-RS Super

36,00 zł

29,27 zł

szt.
MegaFiller Smooth
MegaFiller Smooth

196,89 zł

160,07 zł

EasyGloss
EasyGloss

166,60 zł

135,45 zł

szt.
MegaGloss
MegaGloss

264,20 zł

214,80 zł

YachtVarnish
YachtVarnish

201,90 zł

164,15 zł

Jak przygotować jacht do renowacji? – mini poradnik
Jak przygotować jacht do renowacji? – mini poradnik

 

Jak przygotować jacht do renowacji? – mini poradnik

 Spis treści:

  1. Wcześniej pomalowane powierzchnie / przygotowanie naprawy powłoki nawierzchniowej
  2. Przygotowanie powierzchni jachtu aluminiowego.
  3. Przygotowanie powierzchni jachtu z kompozytu.
  4. Przygotowanie powierzchni jachtu drewnianego.

 

Wcześniej pomalowane powierzchnie / przygotowanie naprawy powłoki nawierzchniowej:

Przed rozpoczęciem malowania należy sprawdzić czy istniejący system malarski ma oznaki pękania, pęcherzenia lub łuszczenia. W takim przypadku należy usunąć cały system malarski. W przypadku, gdy istniejący system malarski jest kompatybilny z nowo nakładanym systemem malarskim to wtedy można przejść do procesu przygotowania powierzchni.             

Czyszczenie:

Należy sprawdzić występowanie wosku, oleju, smaru i innych zanieczyszczeń. Jeśli są, to odtłuścić używając detergentu alkalicznego. Następnie wszystkie powierzchnie umyć wodą słodką pod wysokim ciśnieniem całej powierzchni przeznaczonej do powlekania.

Wygładzanie papierem ściernym:

Przed rozpoczęciem pracy na powierzchni trzeba poczekać aby powierzchnia wyschła. Zapewnić profil powierzchni przez wygładzanie ręczne lub elektronarzędziem papierem ściernym o gradacji P320. W przypadku gdy grunt epoksydowy nie jest wymagany to należy kontynuować używając gradacji P400, aby zapobiec pozostawieniu rys. Wygładzić krawędzie wszystkich rys lub mniejszych uszkodzeń. Pozostałości wygładzania papierem/zanieczyszczenia muszą zostać usunięte sprężonym powietrzem (z filtracją oleju i wody) pod wysokim ciśnieniem, przez odkurzanie lub używając czystej szczotki. Aplikować wybraną farbę tak szybko jak to możliwe, aby zapobiec zanieczyszczeniu się powierzchni.

 

Przygotowanie powierzchni jachtu aluminiowego:

Materiał aluminiowy jest podatny na korozję w przypadku narażenia na środowisko morskie, szczególnie w strefach zanurzonych i przestrzeniach ograniczonych, gdzie może występować kondensacja. Korozja może występować jako szczelinowa lub wżery korozyjne, nawet za warstwami farby. Dlatego wielkie znaczenie ma bardzo dobre przygotowanie powłoki.

Oleje, smary itp. należy usunąć stosując emulsyjne środki czyszczące typu zasadowego. Zaaplikować na powierzchnię, aby aktywować środek czyszczący i, zanim przeschnie, przemyć przygotowywany obszar słodką wodą pod niskim ciśnieniem.

Piaskowanie:

Jeśli jest to możliwe to powierzchnia musi być czyszczona na sucho strumieniem ścierniwa niemetalicznego. Zapewnia to uzyskanie optymalnego profilu powierzchni i oczyszczenie aluminium. Oczyszczać z użyciem dyszy ustawionej pod kątem 45-60° do pionu, przy ograniczonym ciśnieniu dyszy, aby uzyskać ostry lub kątowy profil powierzchni. Zalecane jest osiągnięcie profilu powierzchni 25-55μm. Mniejsze obszary można przetrzeć delikatnie papierem ściernym. Powierzchnie powinny być matowe, wyprofilowane oraz bez widocznych obszarów błyszczącego metalu. Nie dotykać przygotowanej powierzchni gołymi rękami. Na koniec wyczyścić powierzchnię czystym, suchym sprężonym powietrzem i szczotką. 

Szlifowanie mechaniczne:

Jest to najczęściej stosowana metoda przygotowania podłoży aluminiowych. Należy powierzchnię przeszlifować używając metod mechanicznych lub ręcznych z wykorzystaniem ścierniw niemetalicznych lub włókniny ściernej do usunięcia całego spolerowania i do odpowiedniej szorstkości powierzchni. Nie używaj szlifierek rotacyjnych o dużej prędkości obrotowej. Na koniec oczyść powierzchnię czystym, suchym, sprężonym powietrzem i szczotką. Nie używaj ściereczek, które mogłyby się zaczepić się o szorstki profil aluminiowy. Natychmiast zagruntować powierzchnię podkładem epoksydowym.

 

Przygotowanie powierzchni jachtu z kompozytu:

Nowe i stare konstrukcje:

Nowe kadłuby i elementy z włókna szklanego zwykle są wykonywane w formach (męskich lub żeńskich) i często posiadają ślady środków antyadhezyjnych lub pozostałości wosków. Muszą one zostać usunięte z użyciem detergentów czyszczących typu zasadowego. Aby sprawdzić czy powierzchnia jest czysta można wykonać prostą próbę mocząc powierzchnię słodką wodą: jeśli zostanie całkowicie zmoczona oznacza to, że nie ma pozostałości żadnych środków antyadhezyjnych ani wosków. Natomiast, jeśli woda pozostaje na powierzchni tworząc krople wskazuje to, że nie jest całkowicie wolna od zanieczyszczenia i wymaga ponownego oczyszczenia.

Tkanina delaminacyjna:

Przygotowując podłoże z tkaniną delaminacyjną należy usunąć warstwę ochronną, uszczelnić i zagruntować powierzchnie gruntem. Jeśli niezabezpieczona tkanina delaminacyjna będzie odsłonięta przez pewien czas to należy postępować jak poniżej:

- Wyczyścić powierzchnię używając Jotun Thinner 18, użyć jednej szmaty do aplikacji Jotun Thinner 18 na powierzchnię i drugiej czystej szmaty do osuszenia powierzchni i usunięcia wszelkich zanieczyszczeń.

- Przeszlifować powierzchnię papierem ściernym gradacji 120-150. 

- Usunąć pozostałości szlifowania papierem używając czystego, suchego sprężonego powietrza i/lub czystej szczotki.

Przygotowanie powierzchni:

Gdy powierzchnia jest sucha, czysta i wolna od zanieczyszczeń, to musi zostać wygładzona papierem ściernym gradacji 120-150 do uzyskania odpowiedniej chropowatości do aplikacji farby. Nie używać wysokoobrotowych szlifierek oscylacyjnych. Pył szlifierski i zanieczyszczenia muszą zostać usunięte czystym, suchym sprężonym powietrzem lub zmyte czystą wodą słodką pod wysokim ciśnieniem. Po przygotowaniu powierzchni niezwłocznie zaaplikować podkład epoksydowy.

 

Przygotowanie powierzchni jachtu drewnianego:

Drewno musi być czyste, suche i pozbawione olejów.  Drewna oleiste jak np. tekowe muszą zostać odtłuszczone przez przetarcie rozcieńczalnikiem Jotun Thinner 18 wzdłuż słoi, co spowoduje usunięcie pewnej części naturalnej oleju z powierzchni i zapewni lepsze wiązanie z pierwszą powłoką. Następnie przeszlifować powierzchnię papierem ściernym gradacji 120. Usunąć pozostałości szlifowania papierem używając czystego, suchego sprężonego powietrza, odkurzacza lub czystej szczotki. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl