Farby do malowania jachtów
Polecamy Państwu pełną paletę farb Jotun Yachting, która oferuje kompletne rozwiązanie dla wszystkich powłok wymaganych do zabezpieczenia i uzyskania efektu estetycznego na nowoczesnych jachtach.
Dla wszystkich stref powyżej i poniżej poziomu wody, wszystkich stref wewnętrznych, zęz,itp.
Farby do malowania jachtów
Polecamy Państwu pełną paletę farb Jotun Yachting, która oferuje kompletne rozwiązanie dla wszystkich powłok wymaganych do zabezpieczenia i uzyskania efektu estetycznego na nowoczesnych jachtach: dla wszystkich stref powyżej i poniżej poziomu wody, wszystkich stref wewnętrznych, zęz, lakierów i konserwacji łodzi.
Poniżej prezentujemy kroki, które należy wykonać aby prawidłowo przygotować i zaaplikować systemy malarskie.
Typowy system powłokowy:
Produkt Opis
MEGAGLOSS AC Akrylowo-poliuretananowa powłoka nawierzchniowa o wysokim połysku
MEGAPRIMER LITE Szybkoschnący grunt epoksydowy odpowiedni do szlifowania.
MEGAFILLER SMOOTH Wysokiej gęstości bezrozpuszczalnikowa lekka/wykańczająca szpachlówka epoksydowa
ANTIPEST PRIMER Zapobieganie osmozie, grunt epoksydowy/uszczelniacz dla ochrony przeciwporostowej
NON STOP II Farba antyfoulingowa, przeciwporostowa
Systemy malarskie jachtowe w zależności od malowanego podłoża:
- Podłoże kompozytowe; farby dwu-komponentowe :
Część nawodna: 1 - 2 warstwy Megaprimer Lite + 1 - 2 warstwy Megagloss AC
Część podwodna: 3 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II
- Podłoże kompozytowe; farby jedno-komponentowe :
Część nawodna: 2 warstwy EasyPrimer + 2 warstwy EasyGloss
Część podwodna: 3 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II
- Podłoże Aluminiowe; farby dwu-komponentowe :
Część nawodna: 1 - 2 warstwy x Megaprimer Lite + 1 warstwa Megagloss AC
Część podwodna: 2 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II
- Podłoże Aluminiowe; farby jedno-komponentowe :
Część nawodna: 2 warstwy EasyPrimer + 2 warstwy EasyGloss
Część podwodna: 2 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II
- Podłoże Stalowe; farby dwu-komponentowe :
Część nawodna: 2 warstwy Megacote + 1-2 warstwy Megaprimer Lite + 1 warstwa Megagloss AC
Część podwodna: 2 warstwy Megacote + 1 warstwa AntiPest + 2 warstwy Non Stop II
- Podłoże Drewniane; farby jedno-komponentowe :
Część nawodna: 1 warstwa Vinyl Sealer + 1 warstwa EasyPrimer + 2 warstwy EasyGloss (dla części nawodnej Vinyl Sealer nie jest konieczny, ale został podany, gdyby Państwo malowali cały jacht. Wtedy stostuje się Vinyl Sealer na części nawodnej i podwodnej.)
Część podwodna: 2 warstwy Vinyl Sealer + 2 warstwy Non Stop II
Przygotowanie podłoża do malowania:
- Kompozyty - Pierwszym krokiem do wykonania jest mycie wodą słodką i odtłuszczanie.
Gdy powierzchnia jest sucha, czysta i wolna od zanieczyszczeń, to musi zostać wygładzona papier ścierny gradacji 120-150 do uzyskania odpowiedniej chropowatości do aplikacji farby.
Pył szlifierski i zanieczyszczenia muszą zostać usunięte czystym, suchym sprężonym powietrzem lub zmyte czystą wodą słodką pod wysokim ciśnieniem.
- Aluminium - Olej, smar itp. należy usuwać stosując emulsyjne środki czyszczące typu zasadowego. Zaaplikować na powierzchnię, aby aktywować środek czyszczący i, zanim przeschnie, przemyć przygotowywany obszar słodką wodą pod niskim ciśnieniem. Obszary niezanieczyszczone należy przemyć strumieniem wody pod niskim ciśnieniem używając słodkiej wody, aby zmniejszyć stężenie chlorków na powierzchni.
Następnie należy powierzchnię przeszlifować używając metod mechanicznych lub ręcznych z wykorzystaniem ścierniw niemetalicznych lub włókniny ściernej do usunięcia całego spolerowania i do nadania wzoru zarysowania powierzchni. Nie używać szybkoobrotowych szlifierek rotacyjnych.
Na koniec wyczyścić powierzchnię czystym, suchym sprężonym powietrzem i szczotką. Nie używać szmat, gdyż mogą one haczyć o chropowaty profil aluminium.
Niezwłocznie zagruntować powierzchnię określonym gruntem epoksydowym.
- Drewno - Drewno musi być czyste, suche i pozbawione olejów.
Drewna oleiste jak np. tekowe muszą zostać odtłuszczone przez przetarcie Jotun Thinner 18 wzdłuż słoi, co spowoduje usunięcie pewnej części naturalnej oleju z powierzchni i zapewni lepsze wiązanie z pierwszą powłoką.
Następnie przeszlifować powierzchnię papierem ściernym gradacji 120.
Usunąć pozostałości szlifowania papierem używając czystego, suchego sprężonego powietrza, odkurzacza lub czystej szczotki.
- Wcześniej pomalowane powierzchnie / przygotowanie naprawy powłoki nawierzchniowej - Przed rozpoczęciem malowania należy sprawdzić czy istniejący system malarski ma oznaki pękania, pęcherzenia lub łuszczenia. W takim przypadku należy usunąć cały system malarski.
W przypadku, gdy istniejący system malarski jest kompatybilny z systemem malarskim Xtreme Gloss to wtedy można przejść do procesu przygotowania powierzchni.
Czyszczenie:
- Sprawdzić występowanie wosku, oleju, smaru i innych zanieczyszczeń
- Jeśli są, to odtłuścić używając detergentu alkalicznego
- Wszystkie powierzchnie: mycie słodką wodą pod wysokim ciśnieniem całej powierzchni przeznaczonej do powlekania
Wygładzanie papierem ściernym:
- Przed rozpoczęciem pracy na powierzchni pozwolić, aby powierzchnia wyschła
- Zapewnić profil powierzchni przez wygładzanie ręczne lub elektronarzędziem papierem ściernym o gradacji P320.
- W przypadku gdy grunt epoksydowy nie jest wymagany to należy kontynuować używając gradacji P400, aby zapobiec pozostawieniu rys.
- Załamać (wygładzić) krawędzie wszystkich rys lub mniejszych uszkodzeń.
- Pozostałości wygładzania papierem/zanieczyszczenia muszą zostać usunięte sprężonym powietrzem (z filtracją oleju i wody) pod wysokim ciśnieniem, przez odkurzanie lub używając czystej szczotki.
- Aplikować wybraną farbę tak szybko jak to możliwe, aby zapobiec zanieczyszczeniu się powierzchni.