Strona główna sklepu

Kolory Farby RAL

ralownik

 

Malowanie dachów

Malowanie dachów

 

Farby Jachtowe

Poradnik Malowania dachu

Poradnik malowana

 

Elewacje drewniane

Farby Jotun do drewna elewacje drewniane

Mola i pomosty

Farby firmy Jotun molo

Farby i lakiery oraz bejce do ochrony drewna

Farby Jotun do drewna podbitki dachowe

Płoty i altanki

Farby Jotun do malowania altanek

Farby Proszkowe

Farby do malowania jachtów

 Polecamy Państwu pełną paletę farb Jotun Yachting, która oferuje kompletne rozwiązanie dla wszystkich powłok wymaganych do zabezpieczenia i uzyskania efektu estetycznego na nowoczesnych jachtach.

Dla wszystkich stref powyżej i poniżej poziomu wody, wszystkich stref wewnętrznych, zęz,itp.

Farby Jachtowe

Antipest Primer Antipest Primer
Producent: Jotun Farby
Cena:

173,44 zł

Cena netto: 141,01 zł

zobacz więcej
EasyGloss EasyGloss
Producent: Jotun Farby
Cena:

166,60 zł

Cena netto: 135,45 zł

szt.
zobacz więcej
MegaCote MegaCote
Producent: Jotun Farby
Cena:

89,55 zł

Cena netto: 72,80 zł

zobacz więcej

Farby do malowania jachtów

jachty Jotun 

Polecamy Państwu pełną paletę farb Jotun Yachting, która oferuje kompletne rozwiązanie dla wszystkich powłok wymaganych do zabezpieczenia i uzyskania efektu estetycznego na nowoczesnych jachtach: dla wszystkich stref powyżej i poniżej poziomu wody, wszystkich stref wewnętrznych, zęz, lakierów i konserwacji łodzi.

Poniżej prezentujemy kroki, które należy wykonać aby prawidłowo przygotować i zaaplikować systemy malarskie.

  

Typowy system powłokowy:

 

 

Produkt                                         Opis

 

MEGAGLOSS AC                            Akrylowo-poliuretananowa powłoka nawierzchniowa o wysokim połysku

 

MEGAPRIMER LITE                     Szybkoschnący grunt epoksydowy odpowiedni do szlifowania.

 

MEGAFILLER SMOOTH                Wysokiej gęstości bezrozpuszczalnikowa lekka/wykańczająca szpachlówka epoksydowa

 

ANTIPEST PRIMER                       Zapobieganie osmozie, grunt epoksydowy/uszczelniacz dla ochrony przeciwporostowej

 

NON STOP II                                 Farba antyfoulingowa, przeciwporostowa

 

Systemy malarskie jachtowe w zależności od malowanego podłoża:

  • Podłoże kompozytowe; farby dwu-komponentowe :

Część nawodna: 1 - 2 warstwy Megaprimer Lite  +  1 - 2 warstwy Megagloss AC

Część podwodna: 3 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II

 

  • Podłoże kompozytowe; farby jedno-komponentowe :

Część nawodna: 2 warstwy EasyPrimer  + 2 warstwy EasyGloss

Część podwodna: 3 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II

 

  • Podłoże Aluminiowe; farby dwu-komponentowe :

Część nawodna: 1 - 2 warstwy x Megaprimer Lite  +  1 warstwa Megagloss AC

Część podwodna: 2 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II

 

  • Podłoże Aluminiowe; farby jedno-komponentowe :

Część nawodna: 2 warstwy EasyPrimer  + 2 warstwy EasyGloss

Część podwodna: 2 warstwy AntiPest Primer + 2 warstwy Non Stop II

 

  • Podłoże Stalowe; farby dwu-komponentowe :

Część nawodna: 2 warstwy Megacote + 1-2 warstwy Megaprimer Lite  +  1 warstwa Megagloss AC

Część podwodna: 2 warstwy Megacote  + 1 warstwa AntiPest +  2 warstwy Non Stop II

 

  • Podłoże Drewniane; farby jedno-komponentowe :

Część nawodna: 1 warstwa Vinyl Sealer + 1 warstwa EasyPrimer  + 2 warstwy EasyGloss (dla części nawodnej Vinyl Sealer nie jest konieczny, ale został podany, gdyby Państwo malowali cały jacht. Wtedy stostuje się Vinyl Sealer na części nawodnej i podwodnej.)

Część podwodna: 2 warstwy Vinyl Sealer + 2 warstwy Non Stop II

 

Przygotowanie podłoża do malowania:

  1. Kompozyty - Pierwszym krokiem do wykonania jest mycie wodą słodką i odtłuszczanie.

Gdy powierzchnia jest sucha, czysta i wolna od zanieczyszczeń, to musi zostać wygładzona papier ścierny gradacji 120-150 do uzyskania odpowiedniej chropowatości do aplikacji farby.

Pył szlifierski i zanieczyszczenia muszą zostać usunięte czystym, suchym sprężonym powietrzem lub zmyte czystą wodą słodką pod wysokim ciśnieniem.

 

  1. Aluminium - Olej, smar itp. należy usuwać stosując emulsyjne środki czyszczące typu zasadowego. Zaaplikować na powierzchnię, aby aktywować środek czyszczący i, zanim przeschnie, przemyć przygotowywany obszar słodką wodą pod niskim ciśnieniem. Obszary niezanieczyszczone należy przemyć strumieniem wody pod niskim ciśnieniem używając słodkiej wody, aby zmniejszyć stężenie chlorków na powierzchni.

Następnie należy powierzchnię przeszlifować używając metod mechanicznych lub ręcznych z wykorzystaniem ścierniw niemetalicznych lub włókniny ściernej do usunięcia całego spolerowania i do nadania wzoru zarysowania powierzchni. Nie używać szybkoobrotowych szlifierek rotacyjnych.

Na koniec wyczyścić powierzchnię czystym, suchym sprężonym powietrzem i szczotką.  Nie używać szmat, gdyż mogą one haczyć o chropowaty profil aluminium.

Niezwłocznie zagruntować powierzchnię określonym gruntem epoksydowym.

 

  1. Drewno - Drewno musi być czyste, suche i pozbawione olejów.

Drewna oleiste jak np. tekowe muszą zostać odtłuszczone przez przetarcie Jotun Thinner 18 wzdłuż słoi, co spowoduje usunięcie pewnej części naturalnej oleju z powierzchni i zapewni lepsze wiązanie z pierwszą powłoką.

Następnie przeszlifować powierzchnię papierem ściernym gradacji 120.

Usunąć pozostałości szlifowania papierem używając czystego, suchego sprężonego powietrza, odkurzacza lub czystej szczotki. 

 

  1. Wcześniej pomalowane powierzchnie / przygotowanie naprawy powłoki nawierzchniowej - Przed rozpoczęciem malowania należy sprawdzić czy istniejący system malarski ma oznaki pękania, pęcherzenia lub łuszczenia. W takim przypadku należy usunąć cały system malarski.

W przypadku, gdy istniejący system malarski jest kompatybilny z systemem malarskim Xtreme Gloss to wtedy można przejść do procesu przygotowania powierzchni.

 

Czyszczenie:

  1.  Sprawdzić występowanie wosku, oleju, smaru i innych zanieczyszczeń
  2.  Jeśli są, to odtłuścić używając detergentu alkalicznego
  3.  Wszystkie powierzchnie: mycie słodką wodą pod wysokim ciśnieniem całej powierzchni przeznaczonej do powlekania

 

Wygładzanie papierem ściernym:

  1.  Przed rozpoczęciem pracy na powierzchni pozwolić, aby powierzchnia wyschła
  2.  Zapewnić profil powierzchni przez wygładzanie ręczne lub elektronarzędziem papierem ściernym o gradacji P320.
  3.  W przypadku gdy grunt epoksydowy nie jest wymagany to należy kontynuować używając gradacji P400, aby zapobiec pozostawieniu rys.
  4.  Załamać (wygładzić) krawędzie wszystkich rys lub mniejszych uszkodzeń.
  5.  Pozostałości wygładzania papierem/zanieczyszczenia muszą zostać usunięte sprężonym powietrzem (z filtracją oleju i wody) pod wysokim   ciśnieniem, przez odkurzanie lub używając czystej szczotki.
  6.  Aplikować wybraną farbę tak szybko jak to możliwe, aby zapobiec zanieczyszczeniu się powierzchni.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl